לימודי רפואה הם לימודים יוקרתיים ונחשקים על ידי רבים. ציון ההתאמה ללימודי רפואה משתנה ממוסד לימודים אחד לאחר אך אין כלל ספק כי התנאי קבלה הם גבוהים ומציבים רף שרק בודדים יכולים לעמוד בו. הלימודים הינם לימודים תובעניים שדורשים מהסטודנט השקעה רבה לאורך זמן וללא התמדה המשימה כמעט בלתי אפשרית. מסלול הלימודים בישראל נפרש על פני שבע שנים ומשום שהלימודים מתאפשרים אך ורק באוניברסיטאות בישראל (ולא במכללות כיאה ליתר הלימודים), תנאי הקבלה הם גבוהים מאוד הן בשל היקף וקושי הלימודים והן בגלל חוסר האיזון שבין הביקוש הגבוה לבין מספר המקומות המצומצם יחסית שמקצות האוניברסיטאות בכל תחילת שנת לימוד. הביקוש הגבוה מאפשר לאוניברסיטאות לבחור אך ורק סטודנטים מצטיינים אשר יעמדו בדרישות הלימודים הגבוהות והבלתי מתפשרות. 

ציון פסיכומטרי 

חלק בלתי נפרד מדרישות הקבלה לפקולטה ברפואה (באחת מהאוניברסיטאות בישראל) הוא ציון בחינת הפסיכומטרי. יש מי שמצליח כבר בפעם הראשונה להוציא את הציון הנדרש, אך יש כאלו שידרשו לבצע מספר פעמים את הבחינה עד שיגיעו לציון המתבקש והוא – 700 נקודות כתנאי להרשמה לתוכנית השש שנתית. ציון של 700 הוא הציון המינימאלי אתו אפשר לבצע הרשמה למיון הראשוני בלבד. כמובן שרצוי ומומלץ להגיע לציון שנע בין 740-760 ועליו יתווסף ציוני הבגרויות, ראיונות אישיים, ציון מבחן מו”ר וכיוצא בזאת. זכרו כי לכל מוסד לימודים תנאי הקבלה המקובלים עליו ועל כן ראוי לבחון את דרישות הקבלה מבעוד מועד.

כיצד לצלוח את המבחן הפסיכומטרי

ציון פסיכומטרי הוא מדד חשוב בקבלה להשכלה גבוהה ובטח כאשר מדובר על קבלה לפקולטה ברפואה. על מנת להצליח בבחינה חשוב בשלב ראשון ללמוד ולתרגל כמה שיותר את הנושאים המדוברים בבחינה הפסיכומטרית בהתאם לחלקיה השונים. אין ספק כי ההצלחה טמונה גם בטכניקות שונות שמאפשרות עמידה בזמנים והדרך הטובה ביותר להכיר את הטכניקות השונות ולהיות פרודוקטיביים בתרגול היא לעבור קורס מקצועי אותו מנחים בוגרי פסיכומטרי בעלי ציון גבוה. בין האוניברסיטאות שתוכלו להגיש בקשה להיות חלק ממניין הסטודנטים בפקולטה לרפואה הם אוניברסיטת בן גוריון, אריאל, ת”א, העברית והטכניון. שימו לב כי אתם יכולים בכל נקודת זמן לשפר את ציון הפסיכומטרי שלכם ולנסות שוב ושוב ושוב למספר הניסיונות והשיפורים אין משקל בשיקולי הקבלה לפקולטה. סביר שאם תצליחו להשיג את הציון הרצוי ותעמדו ביתר דרישות הקבלה, אין זה ישנה אם הציון התקבל בניסיון הראשון או בניסיון החמישי שלכם.