בישראל שלנו, קיימות הרבה שפות. חלקן מדוברות יותר וחלקן פחות אך אין ספק שעברית היא השפה החשובה ביותר והיא של היהודים אך אם היינו צריכים לנקוב בשם של שפה נוספת אותה חשוב לדעת לדבר הרי שהתשובה הברורה הייתה אנגלית. לכך, המון סיבות אך במאמרנו זה נתמקד בסיבה אחת  מאוד ספציפית וכזו שתגרום לכם ככל הנראה לרוץ מהר ולשפר את האנגלית שלכם..

לימודי אנגלית

מאז ומעולם לימודי אנגלית היו לימודי חובה בכל מסגרת בית ספרית ברחבי הארץ. למעשה, ישנה אפילו חובת לימוד אנגלית וכלל התלמידים אשר רוצים לקבל תעודת בגרות, מחויבים בבגרות באנגלית. עבור הבגרות יש 3 רמות לימוד בהתאם לכמות יחידות. ניתן לומר כי כל ילד שגדל בישראל, נחשף החל מבית הספר היסודי לשפה האנגלית וכמובן שהוא נחשף אליה עוד לפני בעזרת הטלוויזיה, מחשבים ועוד. אותה אנגלית מדוברת נרכשת במהלך הדרך וניתן לשכללה במגוון דרכים.

אין ספק שניתן להרחיב עוד הרבה אודות חשיבות האנגלית אך אם הגעתם למאמר הזה ואתם קוראים את השורות האלו, סביר וכבר הבנתם את החשיבות של האנגלית וכעת הבה נדבר מעט על אנגלית בעולם ההייטק.

אומת ההייטק

כידוע לכל, ישראל היא אומת ההייטק לא כל שכן העיסוק בהייטק. כיום, כולם רוצים להגיע להייטק וליהנות ממשכורות עתק ומחיי חברה הייטקיסטים. הבעיה מתחילה בכך שלא כולם יכולים… בכל הקשור אל ההייטק האנגלית היא חלק אקוטי עד מאוד, בין אם זה במסגרת הלימודים לבין אם זה בעבודה עצמה בה עובדים בעיקר בשפה האנגלית וכל הקודים כתובים באנגלית. ניתן לומר דיי באופן מוחלט כי בלי אנגלית, אין מה לחפש בהייטק מחד ומאידך חשוב להבין כי ניתן ללמוד אנגלית יחסית בקלות עם העזרה וההדרכה הנכונה.

כל אדם הרוצה ומעוניין להשתלב בעולם ההייטק, חייב לדעת אנגלית ובצורה קצת יותר מאשר יכולת ניהול שיחה קלה. מי שלא ישכיל להכיר ולשכלל את השפה האנגלית, הן הכתובה והן אנגלית מדוברת, לא יוכל להשתלב בעולם ההייטק. 

לסיכום, השפה האנגלית מעולם לא הייתה חשובה יותר עבורנו הישראלים. אלו אשר השכילו ללמוד כבר בתחילת החיים, ראוי וימשיכו לפתח את האנגלית שלהם ואלו אשר טרם שכללו את השפה או לא הקדישו לכך יותר מדיי חשיבות, זה לעולם לא מאוחר מדיי וכעת כל שעליהם לעשות הוא להקדיש לכך את הזמן הראוי.