הבחינה הפסיכומטרית היא תנאי קבלה הכרחי להשכלה גבוהה במרבית ממוסדות החינוך הגבוה לרבות אוניברסיטאות ומכללות. כל מועמד שמבקש להתקבל לפקולטה ספציפית, מחויב לעמוד בדרישות הקבלה אשר מורכבות מציוני בחינות הבגרות ומציוני בחינת הפסיכמוטרי לרבות קבלת או אי קבלת פטור מלימודי אנגלית.

כדי לדעת מראש מתי נכון להירשם לבחינה, נכון להיכנס לאתר של המרכז הארצי לבחינות, שם מפורסמים תאריכי הבחינות לכל שנה. חשוב להבחין כי הבחינות נערכות בערים שונות ברחבי הארץ ובשפות מגוונות (עברית, ערבית אנגלית) ועל כן חשוב לבחון בקפדנות את התאריך אליו אתם נרשמים.

תאריכי הבחינות לשנת 2022

כמו בכל שנה מפורסמים תאריכי הבחינות הפסיכומטריות ולכל תאריך ישנו מועד סיום הרשמה וכמובן מועד משוערך לפרסום תוצאות הבחינות . המחיר אותו תשלמו עבור הבחינה היא 560 ₪ ללא קשר לשפת הבחינה או לתאריך הנבחר. מועדי פסיכומטרי לשנת 2022 הם :

  • 7.22 תאריך אחרון להרשמה: 17.522. שפת הבחינה עברית, ערבית, משולב/אנגלית, רוסית, צרפתית.
  • תאריך נוסף הוא 5-6.22 תאריך אחרון להרשמה 12.7. שפת הבחינה עברית וערבית
  • תאריך נוסף 23/25.12 תאריך אחרון להרשמה 1.11.22. שפת בחינה עברית וערבית
  • תאריך נוסף 2/3.4.23 תאריך אחרון להרשמה 5.2.23 . שפת הבחינה עברית, ערבית, משולב/אנגלית, רוסית, צרפתית.

כפי שניתן לראות האופציות הן רבות וניתן לבחור את התאריך האופטימאלי עבור כל אחד מהנבחנים. עליכם לחשב את הזמנים בהתאמה מלאה לזמן הלימוד לו אתם זקוקים על מנת לקבל את הציון המקסימאלי דהיינו הטוב ביותר. חשוב מאוד להבין כי יש מי שזקוק לחודש חודשיים ויש מי שזקוק לשלבי למידה רבים יותר ועל כן הבחירה של התאריך היא אקוטית להצלחה.

נקודה נוספת שיש לבחון היא  הציון אותו אתם צרכים להוציא / להשיג כדי להתקבל לפקולטה שמעניינת אתכם בהשכלה הגבוהה. ככל שתדעו מה אתם רוצים ללמוד, כך יהיה לכם יעד מוגדר אליו עליכם להגיע.

מתי להירשם לבחינה

ההרשמה לבחינה צריכה להתבצע ברגע קבלת ההחלטה לגשת למבחן. פסיכומטרי היא בחינה המתבצעת מחוסר ברירה ועל כן על מנת להתחייב אליה כדאי להירשם ואז להתחיל ללמוד. בכל מקרה בו אתם בוחרים להשתלב בקורס שיכשיר אתכם לבחינה, יש מי שיסייע לכם בהרשמה. ההרשמה מתבצעת דרך המרכז לבחינות הארצי ובאמצעות הרשת האינטרנטית דהיינו הרשמה מקוונת. מי שאת התשלום מפקיד מהקרן לחיילים משוחררים, לא יוכל לשלם דרך האתר ובאופן מקוון ועליו לגשת אל האגף והקרן לחיילים משוחררים שם יתקבלו הנחיות לביצוע התשלום.