בחינת הבגרות במתמטיקה היא אולי הבחינה החשובה והמלחיצה ביותר עבורכם ובצדק. לעיתים ההבדל בין הצלחה לבין אי הצלחה הוא דק מאוד ומסתכם לרוב בהבנה שהתפספסה לכם ופשוט מאוד להשלים אותה. מתמטיקה הוא תחום לעיתים מאיים ורק העובדה שהוא כזה, מקשה על ההצלחה ועל כן בראש ובראשונה גשו אל התחום ממקום נינוח ופחות לחוץ. לאחר שנרגעתם אתם חייבים להבין שההצלחה תלויה בתרגול. ככל שתתרגלו יותר, כך הסיכוי שתצליחו הולך ועולה. הבנה + תרגול = הצלחה. 

כך תלמדו לבחינה ותצליחו לעבור אותה

התארגנו על כל חומרי הלימוד להם אתם נזקקים על מנת להצליח ולתרגל כמה שיותר. ישנם לא מעט ספרי מתמטיקה שיכולים לעזור לכם. בחרו את הספרים בנושאים להם אתם נזקקים בתרגול וסדרו אותם על פי סדר הלמידה שלכם. לאחר שיש בידיכם את כל החומר הנדרש על פי נושאים, התחילו בתרגול החומר על פי הסדר. רק כאשר אתם מרגישים שאתם שולטים במאה אחוז בנושא אותו תרגלתם, אתם יכולים להמשיך אל הנושא הבא בהתאמה.

שימו לב שאתם מכסים את כל התחומים המבוקשים ושאתם מתרגלים ומבינים את הכללים בצורה מושלמת ולא פחות מכך. ספרי בגרויות יאפשרו לכם לתרגל את הנושאים המתבקשים להצלחה. ככל ואתם מרגישים שיש נושא ספציפי בו אתם מתקשים, ראוי שתחזרו אל הספרים ותמשיכו לתרגל שוב ושוב עד שתרגישו שאתם שולטים בנושא.

פותרים תרגילים ומזהים את הטעויות

כדי לשלוט בחומר יש לפתור כמה שיותר תרגילים. בכל תרגיל שלא הצלחתם לפתור, חשוב שתבחנו את הדרך ותבדקו מה בדיוק לא הצלחתם ואיפה טעיתם . הבינו את הטעות לעומק וממה היא נובעת. לאחר שהבנתם את הטעות, פתרו שוב את התרגיל ותרגילים דומים לו. 

פתרון בגרויות משנים קודמות 

כדי לתרגל עוד וכדי לדמות את מבחן הבגרות, השיגו מבחנים משנים קודמות ופתרו אותם. את המבחן תפתרו בנחת ללא לחץ זמנים וכשאתם מרגישים שאתם שולטים בחומר, אתם יכולים להפעיל שעון עצר ולדמות את המבחן אותו אתם מתרגלים למבחן בגרות אמיתי. ככל ותפתרו יותר מבחני בגרות, כך תצליחו להיות מוכנים יותר לקראת המבחן האמיתי ואף להצליח בו בהצלחה יתרה. גם דפי תרגול אתם יכולים להשיג ולפתור תרגילים כמה שיותר יותר טוב. 

לסיכום : על מנת להצליח בבחינה חשוב לתרגל, לתרגל ועוד פעם לתרגל. השיגו ספרים ותרגלו את התרגילים המופיעים בהם ובדפי עבודה בגרויות משנים קודמות ועוד.