ציון הפסיכומטרי הוא מדד חשוב ודרמטי בקבלה להשכלה גבוהה. אין גבול למספר הפעמים שניתן לבצע את הבחינה, אך רצוי להתכונן אליה בקפדנות ושקדנות, על מנת להימנע מחזרה על הבחינה. ככל והתרגול יהיה אינטנסיבי יותר, כך ההצלחה תהיה מובטחת יותר. מבחן פסיכומטרי נחלקת לשלושה חלקים עיקריים ואלו הם: החלק הכמותי, אנגלית והחלק המילולי. 

כנגד כל אחד מהחלקים השונים יינתן ציון – ציון הכמותי הוא 40% מהציון הסופי (החלק הכמותי כולל שני תתי פרקים כל פרק כולל 20 שאלות וסה”כ 40 שאלות), ציון האנגלית מהווה 20% מציון הבחינה והחלק המילולי מהווה גם הוא 40% מהציון הסופי – יש לקחת בחשבון כי החלק המילולי כולל חיבור בעבורו יינתן ציון של 25%.

הציון שלכם הוא ציון ייחסי 

חשוב מאוד לקחת בחשבון כי הציון אותו תקבלו הוא ייחסי בהתאמה מלאה לציונים של יתר הנבחנים באותו המחזור. מסך כל הנבחנים, זה שהצליח לענות בפרק המדובר בצורה הטובה ביותר, יקבל ציון מקסימאלי של 150 נקודות גם אם הוא טעה במספר שאלות. מהצד השני, נבחן שענה בצורה הכי פחות טובה באותו הפרק, יקבל את הניקוד המינימאלי של 50 נקודות – זאת גם אם הצליח לענות על חלק מהשאלות. בהתאם לאמור לעיל, יקבלו יתר הנבחנים את הניקוד המתבקש בהתאמה מושלמת למיקומם על הגרף שנבנה. 

אם אתם מתרגלים בחינה פסיכומטרית ואתם מבקשים לדעת מהו הציון אותו תקבלו באם הבחינה הייתה בחינת אמת, הרי שאתם יכולים להיעזר לנתונים שמפרסם המרכז הארצי לבחינות והערכה. הטבלה המפורסמת, תאפשר לכם למצוא את הציון הריאלי, בהתאם לתשובות הנכונות אותן מילאתם. קחו בחשבון כי לציון אותו הוצאתם אתם צרכים להוסיף עד 25% בעבור החיבור שאתם לא יכולים לחשב מהחלק המילולי.

עליכם לספור את מספר התשובות הנכונות עליהן עניתם מכל אחד משלושת החלקים השונים (מילולי, כמותי ואנגלית) ובהתאם לטבלת הגלם המפורסמת תוכלו למצוא את הניקוד המתאים לכם (שימו לב כי הספירה היא לכל פרק לחוד).

נקודות שכדאי לקחת בחשבון 

החיבור בחלק המילולי הוא החלק הראשון אותו תבצעו בבחינה והוא יארך חצי שעה אל תוך הבחינה. הפרק הכמותי כולל 20 שאלות והמילולי 23 שאלות ועל כן משקל כל שאלה שונה ומחושב אחרת לציון הסופי – ככל שישנן יותר שאלות, כך חלקה של כל שאלה יורד. שימו לב כי הציון שלכם יאפשר לכם להתקבל לפקולטות השונות ואלו שאתם מבקשים לעצמכם ועל כן השקיעו בלמידה על מנת לקבל את הציון המיוחל.