הציון אותו תוציאו בבחינה הפסיכומטרית עתיד להשפיע במידה רבה על סיכויי הקבלה שלכם למסלולי הלימוד השונים באקדמיה. מכיוון שהתואר שלכם ישפיע במידה רבה על המשרה או על מקום העבודה העתידי שלכם, קיימת חשיבות גבוהה להשקיע את הזמן ואת המאמץ הנדרש על מנת להגיע מוכנים לקראת הבחינה. החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים ואפשרויות להכנה לקראת הבחינה ואתם ממש לא  חייבים להתכונן באופן עצמאי לבחינה (אלא אם זאת הדרך המועדפת עליכם)..

קורסי פסיכומטרי ייעודיים 

רוב האנשים אשר מבקשים להתכונן לבחינה הפסיכומטרית, יבחנו תחילה את האפשרות של הרשמה לקורס פסיכומטרי ייעודי. יש בישראל מספר בתי ספר ללימודי פסיכומטרי, אשר תפקידם הוא להבטיח שהתלמידים יגיעו ברמת מוכנות גבוהה לבחינה הפסיכומטרית. אם החלטתם שאתם מעוניינים להירשם לקורס מהסוג הזה, ההמלצה היא לבחור את הקורס בתבונה. יש לבדוק פרטים כמו: רקע לגבי אותו בית הספר, השם והמוניטין של אותו בית ספר לפסיכומטרי , חוות דעת והמלצות של תלמידים באותו הקורס, תכני הלימוד, יחס העלות אל מול התועלת ושיטות הלימוד בקורס ולמעשה, כל פרט אחר אשר יאפשר לכם לבצע את הבחירה הטובה ביותר באותו קורס פסיכומטרי.

לימוד עצמאי לקראת הבחינה

קיימת אפשרות להתכונן באופן עצמאי לבחינה הפסיכומטרית, יחד עם זאת, חשוב להשקיע את הזמן הנדרש למטרה ולגלות מחויבות לה. ברשת האינטרנט תוכלו למצוא לא מעט אפשרויות תרגול פסיכומטרי כמו גם סימולציית פסיכומטרי – אשר יוכלו לסייע לכם למוכנות מקסימאלית לקראת הבחינה. יש לקחת בחשבון שבחלק מהמקרים תצטרכו לשלם בכדי ליהנות מעזרים שונים אשר יאפשרו לכם להתכונן בצורה טובה יותר לקראת הבחינה הפסיכומטרית – אבל מכיוון שלהצלחה בבחינה יש חשיבות והשפעה גבוהה, זה ללא כל ספק שווה את המאמץ ואת ההשקעה. 

לדעת לקראת מה אתם הולכים

ידע מהווה ככוח, כך שאם אתם רוצים להבטיח להגיע לפסיכומטרי ברמת המוכנות הגבוהה האפשרית, חשוב שתאספו כמה שיותר ידע בנושא ותדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים. בין היתר, יש להבין את מבנה הבחינה, את הפרקים השונים המרכיבים את הבחינה הפסיכומטרית ואת תוכנם, את החומרים בהם תדרשו לשלוט לקראת הבחינה וכל פרט אחר אשר יאפשר לכם להגיע מוכנים לקראת הבחינה. כאמור, סימולציית פסיכומטרי כמו גם תרגול פסיכומטרי באמצעות פתרון של בחינות פסיכומטריות ישנות, יאפשרו לכם להגיע מוכנים יותר לקראת הבחינה – וידיעה לקראת מה אתם הולכים גם יכולה לשפר לכם את הביטחון, מה שגם יכול לשפר במידה מסוימת את סיכויי ההצלחה שלכם בבחינה.