השאלה מתי להירשם ללימודי פסיכומטרי מהדהדת אצל רבים בשלב שבו הם מתחילים לחשוב על התקופה של אחרי הצבא, במיוחד אצל מי שיודעים בבירור מה ירצו ללמוד לתואר ראשון. 

אז מתי הכי נכון להירשם? המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר. 

הרשמה ללימודי פסיכומטרי בתקופת התיכון 

תלמידי תיכון שיודעים כבר מראש מה הם מעוניינים לעשות מבחינת הלימודים שלהם, יכולים לנצל את תקופת התיכון ולהשתמש  בהרגלי הלמידה הטובים, בצלילות של המוח שלהם וביכולת של המוח להתמודד עם בעיות קוגניטיביות. בנוסף, בחלק מהמקרים תלמידי תיכון זכאים להנחה בעלות הקורס. 

יחד עם זאת, יש כאלה שלא מעוניינים להוסיף את העומס של הפסיכומטרי לעומס של הבגרויות, לכן הם מעדיפים לא לשלב בין השניים. 

הרשמה ללימודי פסיכומטרי בתקופת הצבא

חיילים וחיילות שמשרתים בתפקיד שלא דורש מהם יותר מידי זמן יכולים לנצל את ההזדמנות ולסיים עם הפסיכומטרי כבר בצבא. אם תתחילו בשלב מוקדם של השירות הצבאי תוכלו להנות מיכולות הלמידה שיש לתלמידי התיכון ואפילו יהיה לכם מספיק זמן לשפר ציון במידת הצורך.

כך, כשתשתחררו מהצבא תוכלו להתחיל ישר ללמוד, או לקחת חופש, לטייל ולחזור בראש שקט ללימודים ללא הצורך להירשם ללימודי פסיכומטרי בשלב הזה של החיים. 

הרשמה ללימודי פסיכומטרי אחרי צבא

אם תחליטו ללמוד לפסיכומטרי רק אחרי הצבא, אומנם לא תהנו מהיתרונות של תקופת התיכון והצבא שציינו במאמר, אבל תוכלו להתנחם בכך שבתקופה הזאת בטוח יהיה לכם זמן פנוי ללמוד ותוכלו להיות יותר מוכווני מטרה לגבי הציון אותו תצטרכו להשיג, כיוון שיכול להיות שהמקצוע אותו תרצו ללמוד ישתנה במהלך השנים מהתיכון ועד אחרי הצבא כמה וכמה פעמים. 

בנוסף, תוכלו כמובן לנצל את הפיקדון הצבאי ולשלם בעזרתו על קורס הפסיכומטרי. 

מה הכי חשוב לדעת לפני שנרשמים? 

קורס הכנה לפסיכומטרי בדרך כלל אורך 3 חודשים וחשוב לבחור בתקופה בה יש לכם זמן ללמידה ותרגולים.

בנוסף, פרט מאוד חשוב לזכור הוא שהציון אותו תקבלו במבחן הפסיכומטרי יהיה תקף לשבע שנים, כלומר תוכלו להשתמש בו על מנת להירשם ללימודים במוסד להשכלה גבוהה רק שבע שנים אחרי שתבצעו אותו. 

לכן, במידה ואתם שוקלים לגשת לפסיכומטרי כבר בתיכון ואין בכוונתכם להתחיל ללמוד בתקופה של שבע שנים קדימה – יכול להיות שיהיה לכם מיותר להירשם ללימודי פסיכומטרי במהלך התיכון. 

 

לסיכום, לא משנה באיזו תקופה תבחרו ללמוד, לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. 

התשובה הנכונה היא כמובן אינדיבידואלית ותלויה במצבכם מבחינת הזמן הפנוי והביטחון שלכם לגבי מה תרצו לעשות בעתיד.