הפרק המילולי, קווים לדמותו
למה אנחנו לא מסיימים את הפרק?
- עבור רוב התלמידים זה כמעט בלתי אפשרי לסיים את הפרק כי הוא דורש חשיבה שפתית מעמיקה, רק לדעת עברית לא מספיק, ולכן חלק מהשאלות “ישארו מחוץ לשמיכה”.
- בנוסף, מדובר בפרק העמוס ביותר בבחינה – 23 שאלות ב20 דקות, רובם שאלות ארוכות.
אז מה המשמעות של ניהול הפרק המילולי? VFM
- עקרון המפתח: VFM. ניצול מקסימלי של הזמן: דילוג על השאלות ששואבות הרבה זמן והסיכוי להוציא תשובה נכונה נמוך ß מקסימום תשובות נכונות ב 20 דקות.
- אנלוגיות – אי של שפיות. תמיד פותחים באנלוגיות (אלא אם זה מייצר דיכאון).
- משם: “שטח השמדה” – אין לאן לברוח וחייבים באמת להבין – חוסך טעויות, וחוסך בזמן (בתשובות/קריאות נוספות “רגע, נקרא כמו שצריך ואז…”).
אסטרטגיות נפוצות
- אחרונות לסוף – נעביר לסוף הפרק את השאלות שדורשות הכי הרבה זמן ומספקות תשובה נכונה באחוזים הנמוכים ביותר. ייתכן ולא נגיע לפתור אותן כלל.
- TO טקסט OR NOT TO טקסט – כדאי לבדוק האם הזמן שאנחנו משקיעים בטקסט מספק לנו יותר תשובות נכונות מאשר אם היינו משקיעים את אותו פרק בזמן בחלקים אחרים של הפרק.
איך הופכים את זה לתהליך אמיתי ועמוק?
- כמו תמיד – אגו בצד! המטרה של הפרקים היא לא “להגיד משהו” לא ננסה לנתח מה המשמעות של הפרקים (רמז: אין לתוצאות משמעות בכלל), אלא ננסה ללמוד מהם.
- ניסוי וטעיה – הפרקים הם מגרש המשחקים שלנו. נשתמש בהם כדי לנסות אסטרטגיות שונות לניהול הפרק
- מנסים כל אסטרטגיה מינימום פעמיים. לא נחליט אחרי פעם אחת שניהול מסויים “לא טוב לנו”. אולי נפלנו במקרה על פרק ג’הנום?
- לא לשכוח – המון קריאה עיונית!
בהצלחה!