אין כל ספק שאחת הדרכים היעילות ביותר להתכונן אל מבחן פסיכומטרי עוברת בתרגול – וצורת התרגול המומלצת ביותר עוברת בפתרון של מבחני פסיכומטרי לדוגמא. אז לפני שניכנס לעומק הפרטים ניתן להקדים ולומר שככל שתפתרו יותר מבחני פסיכומטרי לדוגמא, כך תגיעו יותר מוכנים לבחינה – ולכן, בלי קשר להמלצות אם יש לכם את הרצון, היכולת והאפשרות לבחור מספר גדול של מבחנים כאלו, מדובר בפעולה שרק יכולה לתרום לרמת המוכנות שלכם. 

על המבחנים ועל רמות הקושי

מי שנרשם לקורס פסיכומטרי לדוגמא, עתיד לקבל גישה לכמות גדולה של מבחני פסיכומטרי לדוגמא ברמות קושי שונות. ההמלצה היא כמובן לפתור מבחנים בכל רמות הקושי כולל הרמה הקשה ביותר, מה שיבטיח מוכנות גבוהה יותר לבחינה. החלוקה לרמות קושי תהיה לרוב בצורה כזאת – רמת קושי מתחת לממוצע, רמת קושי בממוצע ורמת קושי מעל הממוצע – המהווה את המבחן הקשה ביותר מתוך ההיצע. 

מה ניתן להרוויח מפתרון של מבחני לדוגמא?

פתרון של מבחן פסיכומטרי לדוגמא, מאפשר בראש ובראשונה להבין ואף להכיר בצורה מעמיקה את מבנה הבחינה (על הפרקים השונים המהווים חלק ממנה), לחוות ולהתנסות בה – מה שיכול לשפר את הביטחון ואת רמת המוכנות וגם להעניק כלים לגבי הדרך בה מומלץ לגשת אל הבחינה. מעבר לכך, המבחן כולל שאלות באותו המבנה כמו גם בבחינה עצמה – כך שהוא מאפשר גם לשפר את המוכנות לאותן השאלות. מעבר לכך, מדובר בהזדמנות מעולה לתרגל את החומר הנלמד – ולהבין היכן אתם צריכים עוד להשתפר ואולי להמשיך לתרגל.  

אז כמה מבחנים לדוגמא מומלץ לעשות?

ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה כי העובדה היא שככל שתעשו יותר מבחנים, ככה תגיעו יותר מוכנים. פתרון מבחנים לדוגמא, יאפשר לכם לענות על יותר שאלות – כמו גם להעלות את הסיכויים שבמהלך פתרון דוגמא לבחינה פסיכומטרית תענו על שאלות בנושאים אשר ישאלו גם בבחינה הפסיכומטרית שלכם. כמובן, שברגע שאתם מרגישים מוכנים או שאם הגעתם לשלב שאתם כבר מרגישים שאתם לא יכולים יותר, אז אל תאלצו את עצמכם – תוכלו תמיד גם לשקול את האפשרות לקחת הפסקה ולחזור לזה לאחר מספר שעות או אפילו ימים. מעבר לזה, חשוב להסיק מסקנות וללמוד דברים על עצמכם מכל בחינה לדוגמא שאתם פותרים – אם גיליתם לדוגמא, שיש נושא מסוים שאתם צריכים להשתפר בו, אז חשוב שתעשו חזרה ותעבדו על הנושא הזה לפני שאתם ניגשים לפתרון של המבחן הבא.