אם זו הפעם הראשונה שלכם בה אתם ניגשים לבחינה הפסיכומטרית או אם אתם ניגשים על מנת לשפר את הציון שלכם, כדאי שתדעו כי הצלחה בחלק של האנגלית, מאפשר לכם לקבל פטור מלימודי האנגלית. קבלת הפטור מותנה בציון של 134 לכל הפחות ובמילים אחרות, ככל ותקבלו 134 נקודות, הרי שתוכלו להימנע מלימודי אנגלית במוסד להשכלה גבוהה. אז איך מוציאים את הפטור המיוחל? לומדים!

קבלת פטור במסגרת פסיכומטרי מאפשרת לכם לחסוך זמן רב במהלך הלימודים האקדמיים. קחו בחשבון כי במהלך התואר הראשון תאלצו להשתלב בקורסים רבים ומגוונים של אנגלית, תתבקשו להגיש עבודות רבות במהלך כל סמסטר וכמובן שתתבקשו להיבחן בבחינת גמר בסיום כל קורס. הציון שיקבע בפסיכומטרי הוא הציון שיקבע כמה קורסי אנגלית תעברו – החל מקורס אחד מתקדם ועד 4 קורסים שונים מבסיס ועד סיום.

מה עושים אם הציון לא מספיק ?

משפרים את הציון – שיפור ציון פסיכומטרי הוא הליך שמתקיים בשגרה ובמיוחד בקרב מי שמבקש להתקבל לפקולטה ספציפית עליה חלם עוד מילדות. כדי לשפר את הציון, יכול כל אדם לגשת שוב ושוב לבחינה בניסיון לשפר את הציון הסופי ואין מגבלה אשר מונעת ניסיונות חוזרים ונשנים. לעיתים עדיף לנסות ולשפר את הציון על מנת להשיג את הפטור וזאת ביחס להיקף הלימודים האקדמאים שתדרשו להשלים כדי להוכיח את רמתכם בשפה האנגלית.

היה והציון שלכם נמוך מ- 100 נקודות, תתבקשו לערוך 3 קורסים שמתפרסים על פני שלושה סמסטרים לרוב (אלא אם ישנן מכללות / אוניברסיטאות שמאחדים שתי רמות יחד בסמסטר אחד), ציון שבין 100-119 ידרוש מכם להשלים 2 קורסים במהלך הלימודים האקדמיים לקראת השלמת תואר ראשון, ציון שבין 120-133יאלץ אתכם להשלים קורס אחד באנגלית בדרך לפטור המיוחל.

ככל ותלמדו טוב יותר ותשקיעו במהלך הלימודים לקראת הבחינה באנגלית, כך סביר שתצליחו להשיג ציון גבוה יותר ולהיפך ועל כן, אל תגידו אני לא יכול, פשוט תלמדו ותצליחו להשיג את הציון לו אתם מייחלים.

האם נכון ללמוד לבד לקראת הבחינה?

אין ספק כי כל אדם יכול ללמוד לקראת הבחינה באופן עצמאי ובעיקר אם יש לו יכולות אוטודידקטיות אך ללא צל של ספק, למידה במסגרת מוגדרת, מצליחה לאפשר לתלמידים להשיג ציונים גבוהים יותר בהכרח – פעם אחת מאפשרת המסגרת התמדה ופעם שניה מאפשרת המסגרת למידה של שיטות שונות אשר מקלות על הלמידה – מעין טריקים ללמידה יעילה יותר ועל כן חשוב לבצע בחירה מושכלת בין לימודים במסגרת ספציפית ומקצועית לבין למידה עצמאית.