רבות דובר על הבחינה הפסיכומטרית ולא בכדי נשמעת בגינה ביקורת קשה כבר משנתה הראשונה. יחד עם זאת, תחילה, הבחינה הפסיכומטרית אומצה כחלק בלתי מבוטל מרף הדרישות עבור מרבית המוסדות בהם ניתן ללמוד לימודים גבוהים (אקדמיה) וכיום היא אינה מנדטורית עבור כל הפקולטות או כל המוסדות. אין ספק כי ציון גבוה בבחינה מעניק טווח רחב יותר של אפשרויות ולכן חשוב מאוד לעבור אותה על הצד והציון הטובים ביותר.

Practice makes perfect – האומנם?

כדי לענות על השאלה הזו ולדעת האם תרגול הוא המתכון להצלחה, הנה נבין תחילה מהי הבחינה הפסיכומטרית על קצה המזלג, מה מקנה ציון פסיכומטרי גבוה והאם תרגול פסיכומטרי יעזור לי לשפר את הציון שלי.

המבחן הפסיכומטרי כאמור אינו מדד לאינטליגנציה אלא אמור לנבות את סיכויי הסטודנט להצליח בלימודים. למבחן 4 תחומים שונים: כתיבת חיבור, חשיבה כמותית, חשיבה מילולית וכמובן אנגלית. את הציון מודדים באמצעות 6 ציונים שונים בסקאלות שונות; שלושת הציונים הראשונים בסקאלה בין 50-150 והשלושה הנותרים בסקאלה של 200-800. ניתן לגשת לכמה מועדים שרוצים וישנם ארבעה כאלו בשנה. יש לציין כי אין הכרח המתנה בין מועד למועד. ציון פסיכומטרי גבוה מקנה קבלה ללימודים, ייתור ההקשחה בקבלה והכרח הבאת מדדים נוספים, קבלה מיידית (ישנם מקרים בהם הקבלה מותנית ברשימת המתנה וכדומה) וכמובן הרחבת תחומי הלימוד האפשריים (לא מעט אנשים מתפשרים על תחום הלימודים בעקבות תנאי קבלה גבוהים מדיי עבורם).

האם תרגול יעזור לי?

 אז התשובה היא כן בהחלט ושוב פעם כן! מכיוון שכפי שאמרנו הציון אינו מהווה מדד לאינטליגנציה הרי שמדובר במבחן הבוחן יכולות וישנם כלים רבים שיכולים לעזור לכל אחד ואחת לשפר את היכולות הללו. אין ספק כי כל אחד יכול לעבור ולקבל ציון פסיכומטרי גבוה אך צריך עבור זה משמעת, יכולות והרבה הרבה זמן לימוד וחזרה. 

האם כדאי לי לקחת קורס?

מכיוון שאנחנו באווירה חיובית אז גם על תשובה זו נשיב בכן. קורס מאפשר לכל נבחן לקבל סט כלים מיוחד וכזה שישפר את היכולות והביצועים שלו. בנוסף, האווירה החברית בה כולם לומדים יחדיו מאפשרת למרבית האנשים ללמוד “בכיף” יותר ואף מייצרת מעט תחרותיות. כמו כן, באופן טבעי חברויות נוצרות וכך ניתן ללמוד יחדיו אחרי שעות הקורס ולתרגל כמה שיותר. חשוב לזכור שיש רק 4 מועדי מבחן בשנה וחבל שלא להצליח כבר בראשון.