בחינת הבגרות במתמטיקה חשובה להמשך הלימודים הגבוהים ובעיקר אם השאיפות שלכם גבוהות. ללא בחינת בגרות זו, הסיכוי להתקבל למוסד להשכלה גבוהה מכובד הולך ונעלם ועל כן, עוד לפני שאתם מכינים עצמכם לקראת הבחינה כדאי לקחת בחשבון מספר קריטריונים שיסייעו לכם בהצלחה. מעבר לעובדה שעליכם ללמוד כמו שצריך בין אם זה באופן עצמאי ובין אם זה בעזרת מורים / קורס מוביל בתחומו, עליכם לתרגל הלוך ושוב את החומר הנלמד ולשלוט בו ביד רמה. במאמר זה נעניק לכם טיפים חשובים שיסיעו לכם ללמוד היטב לקראת הבחינה שמתקרבת ומגיעה אליכם בצעדי ענק. 

מידע חשוב לקראת בחינת הבגרות 

כדי להצליח בבחינת הבגרות הבאה עליכם להבין בראש ובראשונה כי קיימת תוכנית חדשה במתמטיקה אשר שונה מהותית מהתוכניות שאפיינו את השנים הקודמות ועל כן עליכם להיות מוכנים לכך וללמוד בהתאם אל התכנית החדשה במתמטיקה, אחרת אתם עלולים להגיע לבחינה ולגלות כי למדתם את החומר הלא נכון וככל ואתם שולטים בחומר ופותרים תרגילים בצורה מושלמת, לא תצליחו לצלוח את הבחינה וחבל. התרגול חייב להתבצע בהתאם לתוכנית החדשה ועל כן עליכם להישאר מעודכנים. היה ואתם לומדים במוסד מסודר, הרי שתקבלו הנחיות וילמדו אתכם בהתאם לתוכנית החדשה אך אם בחרתם ללמוד לבד, כדאי שתכנסו אל אתר משרד החינוך ותלמדו את התוכנית החדשה על בוריה ותלמדו על פיה.

ספרי מתמטיקה מהעת האחרונה

בהמשך לתוכנית החדשה, עליכם לקחת בחשבון כי נכון ללמוד בהתאמה מושלמת לספרים החדשים אשר הותאמו לתוכנית החדשה. הספרים מהשנים הקודמות אינם מתאימים לתוכנית החדשה ועל כן ככל ותקפידו ללמוד מהספרים החדשים נכונה לכם הצלחה אך במידה ותפספסו את העובדה שהתוכנית שונתה ותתרגלו מהספרים הישנים, הרי שאתם עלולים לתרגל חומר שכלל לא נכלל בבחינת הבגרות הקרובה במתמטיקה. מוסדות לימוד מוכרים ומוצלחים, יעדכנו אתכם באשר לשינויים ואף יעניקו לכם את הספרים באמצעותם אתם עתידים לתרגל את הנדרש. נקודה נוספת שחשוב שתשכילו להבין ולהפנים הוא התרגול – עליכם לתרגל את החומר הנדרש הלוך ושוב משום שמתמטיקה תלויה רבות בהבנה אך לא פחות מכך בתרגול. 

לסיכום – השנה הנוכחית מאופיינת בשינוי תוכנית לימודים ועל כן בבואכם לגשת לבחינת הבגרות, עליכם להקפיד על למידה ותרגול של החומר החדש ולזנוח הן את הספרים הישנים והן את תוכנית הלימוד שאפיינה את השנים הקודמות. קיימת חפיפה בין החומר משנים קודמות לתוכנית החדשה אך עליכם להכיר את השוני.