בדומה לכל דבר בחיים, חשוב לעשות הכנה מקדימה, לברר כמה שיותר פרטים ולהשתדל לא להיכנס לשום דבר בעיניים עצומות. לעיתים, אותה אי הכנה או השקעה מינימלית של זמן עבור בירור פרטים, היא זו שעושה את כל ההבדל…

לפני קורס פסיכומטרי בודקים:

אנשים רבים בתחילת דרכם, לאו דווקא מבינים את חשיבות הבחינה הפסיכומטרית ומדוע יש להשקיע על מנת לקבל ציון פסיכומטרי גבוה ככל האפשר. לרוב, ניגשים אל הבחינה בעיניים עצומות ולא בכדי רבים נאלצים לעבור אותה שוב או מנסים להתקבל עם הציון שקיבלו. את כל הבעיות האלו ניתן לפתור בעזרת בדיקה מקדימה של מספר פרמטרים לפני שנרשמים לקורס פסיכומטרי.

  • מקום הלימודים – ראשית, יש לבחון את מקום הלימודים בו אתם מתעניינים עבור הבחינה הפסיכומטרית. בחנו מיקומים ואת מועדי ושעות הקורסים הפנויים. זכרו שלמשך התקופה הקרובה, אתם צריכים להיות מאוד מרוכזים בלימודים ולא צריך לוותר על הגעה לקורס רק כי אלו שעות של פקקים או הנסיעה אורכת יותר מדיי זמן. 
  • מוניטין – בדקו היטב את מוניטין מקום הלימודים הנבחר, בדקו מה אומרים תלמידים לשעבר והאם אכן מדובר במקום מסודר, מקצועי וכזה שיוכל באמת לתרום לכם עבור אותו ציון פסיכומטרי שלשמו נרשמתם מלכתחילה. זכרו, לכל אחד ואחת יש חוויה משלהם ולכן בדקו עם יותר מאדם אחד, בהנחה ואתם באמת רוצים לדעת האם מדובר במוניטין טוב ולא הרגשה של אדם אחד.
  • הצלחות – לצד בחינת מוניטין בית הספר בו אתם מתעדים ללמוד, בדקו את הצלחות המקום. בררו עם תלמידים לשעבר האם הצליחו להגיע לציון שרצו ואיזו תרומה בדיוק אותו בית הספר העניק להם במסגרת הקורס. בדקו גם מה קרה עם אלו שלא הצליחו וניגשו בשנית.
  • התחייבויות – הדבר הכי חשוב לבחון ולבדוק טרם נרשמים לקורס פסיכומטרי הוא למה בית הספר מתחייב ומה הדרישות מכם. מיותר להגיע למצבים בהם אינכם יכולים לעמוד בהתחייבויות שלכם מחד ומאידך מה שבית הספר מתחייב אליו הוא לא מה שאתם צריכים או זקוקים לו (למשל, שיעורי תגבור, הנחה בקורס נוסף ועוד). 

לסיכום, כאשר אתם מעוניינים להירשם לקורס עבור הבחינה הפסיכומטרית וכל מטרתכם הוא הוצאת ציון פסיכומטרי מספק, חשוב מאוד לעשות בדק בית ולבדוק היכן אתם הולכים ללמוד ואיך. חשוב להקדיש את הזמן לבחירה נכונה של קורס הפסיכומטרי וזה שסביר ויעניק לכם את נקודת ההתחלה למבחן הטובה ביותר. כך או אחרת נאחל לכם בהצלחה!