סימולציה לפסיכומטרי היא למעשה בחינה פסיכומטרית אשר נכתבה על ידי מכוני ההכנה השונים העוסקים ומתמחים בקורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי. הסימולציה עצמה מבוססת על שאלות שונות המופיעות בכל אחד מהפרקים של הבחינה הפסיכומוטרית אשר נכתבה על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, כאשר ההבדל המהותי בין סימולציה לפסיכומטרי לבין בחינה אמיתית הוא היקף הבחינה ומספר השאלות המופיעות בה.

סימולציה לפסיכומטרי – כל היתרונות

מטרתה של הסימולציה לפסיכומטרי היא להקנות מיומנויות תרגול בפתרון שאלות שונות המופיעות בכל אחד מפרקי הבחינה הפסיכומטרית, כאשר בין היתרונות המרכזיים הנלווים לתרגול באמצעות סימולציה למבחן פסיכומטרי תוכלו למצוא:

  • הסימולציה מדמה את המבחן האמיתי ולמעשה מאפשרת לכל מועמד/ת לתרגל את הבחינה תחת לחץ של זמן
  • הסימולציה מאפשרת לכל מועמד/ת להבין באיזה חלקים הוא חזק יותר ואיפה הוא חלש יותר ועל כך לשים את הדגש
  • הסימוליצה מאפשרת לכל מועמד/ת לתרגל כמה שיותר שאלות מורכבות המנוסחות על ידי מכוני ההכנה השונים וזאת על סמך הניסיון שלהם בתחום ההכנה לבחינה הפסיכומטרית.

כמה סימולציות מומלץ לעשות?

מבדקי סימולציה לפסיכומוטרי מהווים חלק בלתי נפרד מכל קורס הכנה כזה או אחר, כאשר ההמלצה של כל מכוני ההכנה לפסיכומטרי היא לפתור מספר זהה של מבדקי סימולציה לצד מבחנים משנים קודמות אשר פורסמו על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ההמלצה הרווחת היא לפתור בין 10 ל-20 בחינות אמת במהלך התקופה בה אתם מתכוננים לבחינה הפסיכומטרית ולמספר זהה של סימולציות לפסיכומטרי. כמו כן, קיימת המצלה לעשות זאת לסירוגין, כלומר, ביום אחד להתמקד במבחן אמת וביום אחר לבצע סימולציה. כך או אחרת, חשוב לתחקר כל בחינה או סימוליצה ולבחון איפה הצדדים החזקים שלכם ואיפה החלשים. התחקור יאפשר לכם למקד את תשומת הלב בהכנה לחלקים המורכבים יותר עבורכם והיא תאפשר לכם להיערך בצורה הטובה ביותר לקראת הדבר האמיתי.

בימים שלפני הבחינה, אנו ממליצים לכם להוריד רגל מהגז ולאפשר לעצמכם לנוח כמה שיותר, לאכול טוב ולקיים פעילות ספורטיבית מתונה, וזאת על מנת להגיע בשיא הריכוז למבחן האמיתי.

לסיכום, סימולציה לפסיכומטרי היא סוג של מבדק המהווה חלק בלתי נפרד מכל קורס הכנה לקראת הבחינה הפסיכומטרית. מבדק זה נועד להקנות לכם מיומנויות בפתרון שאלות תחת לחץ של זמן ולבחון את הצדדים החזקים והחלשים שלכם. את מבדקי הסימולציה מומלץ לקיים לאורך כל תקופת ההכנה שלכם לקראת הבחינה ובמקביל לפתור מבחנים מלאים משנים קודמות.