פסיכומטרי הפכה לבחינת קבלה להשכלה גבוהה כמו כל תנאי קבלה הכרחי. על מנת להתקבל לפקולטה בה אתם מעוניינים, חלה החובה לעבור בהצלחה את הבחינה הפסיכומטרית ולקבל את הציון הנחוץ ביחס לממוצע בחינת הבגרות אותה אתם מגישים כתנאי.
בכל מקרה בו אתם בטוחים שתרצו להמשיך ללימודים גבוהים, הרי שנכון יהיה להכין עצמכם מראש לקראת הבחינה המורכבת שנקראת פסיכומטרי. חשוב לקחת בחשבון כי לעיתים ידרשו מספר בחינות עד שתקבלו את הציון המומלץ ובעיקר אם הציון הנדרש הינו גבוה משמעותית מהממוצע. על כל מקרה שלא יהיה, עליכם ללמוד היטב לקראת הבחינה ולשם כך ישנם קורסים מגוונים אך התכנסנו כאן כדי לבחון את הסוגייה המשמעותית, התקופה המומלצת ביותר לביצוע הבחינה.

מתי כדאי לגשת לבחינה

רבים מתלמידי התיכון שואלים עצמם האם נכון להעמיס על עצמם גם את הבחינה הפסיכומטרית או שכדאי לדחות אותה לשלבים מאוחרים יותר? ובדיוק לשם כך התכנסו. ביצוע מבחן פסיכומטרי בתקופת התיכון היא מומלצת מעבר לכל ספק בשל הסיבות הבאות :
  • אתם (יחסית) נטולים דאגות – אז נכון שאתם מרגישים לחוצים אך האמינו לנו שזו התקופה הנוחה ביותר ללימודים מבחינת דאגות. אתם לא מחויבים בתשלום שכר דירה, יש מי שעושים לכם את הקניות ובמילים פשוטות יותר, אתם לא צרכים לצאת לעבוד כדי להתפרנס והזמן שיש לרשותכם למטרות הלימודים הוא רב ואפשרי יותר. ככל והראש נקי יותר מדאגות, כך אתם פנויים יותר לקלוט חומר חדש.
  • יש מי שדואג לפנק אתכם – כשאתם גרים בבית, יש את ההורים שיפנקו אתכם במהלך הלימודים ובכך יקלו עליכם את המעמסה שכנראה תוטל עליכם בשלבים מאוחרים יותר. רבים לאחר הצבא עוברים להתגורר לבד, עכשיו חשבו על הזמן שתבזבזו בהכנת א . צוהריים וכו.
  • העלויות – פעמים רבות עלות הקורס עבור תיכוניסטים היא נמוכה יותר ועל כן שווה לבדוק זאת ובמידת הצורך להירשם.
  • ניסיון מקדים – הבחינה בתקופת התיכון יכולה להיות מעולה כניסיון והכרות ראשונית עם מערך הפסיכומטרי לרבות עמידה בזמנים , הבנה של החלקים ובכלל עמידה אל מול הלחץ.
  • אתם כבר בשוונג – לימודים זה עניין של פאזה. ככל ואתם על זה, יהיה לכם קל יותר לשלב לימודים ומאידך לאחר הפסקה גם אם היא קצרה לטובת הצבא בלבד, קשה מאוד לחזור למסלול.
אז מה אתם אומרים? שווה לשלב לימודי פסיכומטרי במעמד לימודי התיכון שכוללים בגרויות? אל תדחו היום את מה שאתם יכולים לבצע מחר.