חיילים רבים על מדים מקבלים את ההחלטה המושכלת להשלים את קורס הפסיכומטרי במהלך השרות הצבאי כך שלאחר השרות הסדיר, הם יוכלו להשתלב בלימודים גבוהים ו/או להיות לאחר ההיכרות עם הבחינה כך שהבאה בתור תהיה קלה ובעלת תוצאה טובה יותר. חשוב לזכור ולקחת בחשבון שלעיתים נדרשים מספר ניסיונות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה של הבחינה וזה אך טבעי והגיוני כך שככל ותחלו את “מסע” הלימודים מוקדם יותר, כך יוקל לכם בעתיד.

אז למה לבצע בחינה בתקופת השרות

צבא הגנה לישראל מעניק לחייליו הטבות משמעותיות לרבות הטבה במחיר הקורס לצד ימי חופשה אשר נועדו ללימודים. את סך ההטבות מקבלים החיילים מקצינת הת”ש בבסיס – קחו בחשבון כי צהל רקם הסכמים עם מספר מכוני לימוד פסיכומטרי כך שאתם יכולים לבחור את המכון בו אתם מבקשים ללמוד ואת התלושים תפיק לכם קצינת הת”ש בהתאמה.

סביר כי אם אתם מתכננים לימודים גבוהים באוניברסיטה או במכללה, תעברו בחינה פסיכומטרית בין אם זה לאחר הצבא ובין אם זה לאחר הטיול הגדול אז למה לא לעשות אותה חצי שנה לפני השחרור ולזכות בהנחה דרמטית שתחסוך לכם כסף רב? שימו לב, כי במידה וביקשתם תלושים הנחה ולא השתמשתם בהם, אתם יכולים לעשות בהם שימוש עד חצי שנה מיום הנפקתם וזה אומר, שאתם צרכים לפני השחרור (גם אם זה ביום האחרון), לגשת אל קצינת הת”ש ולבקש שוברי הנחה לקורס פסיכומטרי את השאר היא כבר תדע לעשות עבורכם.

שימו לב כי מכונים רבים (אם לא כולם), מבצעים את הקורסים עבור חיילים בפרט כך שהשעות לימוד הן בהתאמה מושלמת לשעות הנוחות לחיילים ועל כן הלימודים אפשרים וכמובן בתנאי שזה מתאפשר לכם מבחינת סוג השרות אותו אתם ממלאים.

קחו בחשבון כי לימודים לבחינה הפסיכומטרית הם לימודים קשים ואינטנסיביים והקורס כשלעצמו מעניק לכם כלים אך הוא לבדו לא מספיק להצלחה ועליכם להגיע ולתרגל במשך שעות בביתכם / בבסיס ובכל מקום המתאפשר לכם. ככל ותתחילו ללמוד זמן רב לפני מועד הבחינה, כך סביר שיהיו לכם שעות תרגול רבות יותר.

ככל ונרשמת לקורס והבחינה מתקיימת בשנה האחרונה לשרותכם הצבאי, מעניק לכם הצבא חופשה ללימודים המסתכמת בין 12 יום לשבועיים בהתאם לאישור המפקד האישי שלכם אך זכרו כי זה לא זמן מספק ללימודים אלא זו הישורת האחרונה לקראת ההצלחה בבחינה. כל עוד סיימתם את הבחינה בציון שרציתם ושמאפשר לכם להתקבל לפקולטה בה אתם רוצים ללמוד הרי שאתם מסודרים ותוכלו להתחיל ללמוד מיד אחרי השרות הצבאי מבלי לבזבז זמני הכנה.