אדם אשר צריך לעבור את הבחינה הפסיכומטרית, לרוב עסוק וטרוד בבחינה עצמה. זוהי טעות היות שיש מספר מועדים בשנה להיבחן וחשוב לדעת כיצד לחשב את הזמנים נכונה ולוודא כי משאירים מספיק זמן במידה וצריך לשפר את הציון. חבל להפסיד שנת לימודים ולהתעכב בשנה רק כי לא חישבנו נכון.. הבה נכיר מעט את עולם הפסיכומטרי בהקשר של זמנים. 

קבלת ציונים

הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה של המרכז הארצי ומטרתה לנבא את יכולות הלמידה. פסיכומטרי הוא ציון כמעט חובה עבור כל ענפי הלימודים ולכן רבים ניגשים למבחן הפסיכומטרי, שאם לא לא יוכלו להתקבל ללימודים אותם הם רוצים. ישנם מספר מועדי בחינות במהלך השנה וכאמור חשוב מאוד לתכנן נכונה את המועד בו ניגשים למבחן.

קבלת הציונים היא באמצעות המרכז הארצי והוא מתחייב לפרסם אותם תוך 45 יום מיום הבחינה. 45 ימים הם המגבלה אך לרוב הציונים נמסרים לנבחנים תוך חודש. על מנת לצפות בציון יש להיכנס לאתר של המרכז הארצי. אין ספק כי הציון הוא פרטי וסודי ולכדי לצפות בציון, יש להקיש את מספר תעודת הזהות של הנבחן ומספר אסמכתא אישי. את המספר הזה מקבל כל נבחן בסיום הבחינה ולכן חשוב מאוד לשמור עליו. נבחן אשר לא שמר על המספר אסמכתא, לא יוכל לצפות בציון הבחינה הפסיכומטרית אותה עשה באתר המרכז הארצי. 

דרכים חלופיות לקבלת הציון

כאמור, נבחן אשר לא שמר את מספר האסמכתא אותו קיבל בסיום הבחינה, לא יוכל לצפות בציון באתר. במקום זאת, יאלץ להמתין עד לקבלת הציון בדואר. מועד שליחת הציונים בדואר הוא כשבוע לאחר פרסום הציונים באתר ולכן מומלץ מאוד שלא לאבד את מספר האסמכתא הזה. חשוב לדעת כי המוסדות האקדמית אותם סימן נבחן בתחילת הבחינה, יקבלו את הדיווח עם הציון פסיכומטרי של אותו נבחן – באופן אוטומטי.  

לסיכום, כל נבחן אשר עובר את הבחינה הפסיכומטרית ורוצה לקבל ציון פסיכומטרי, יכול לעשות זאת במספר דרכים. הדרך הטובה ביותר והמהירה ביותר היא באמצעות צפייה בציון באתר המרכז הארצי. רק למי שיש לו את המספר אסמכתא (אותו מקבלים בסיום כל מבחן) יש גישה לצפייה והיתר יאלצו להמתין לקבלת הציון בדואר באיחור של שבוע נוסף מעת פרסום הציונים. 

השקעתם רבות בבחינה, שילמתם ממיטב כספכם עבור קורס ואתם רוצים להתקבל ללימודים הרצויים, השקיעו בבחינה ונסו לקבל את הציון הגבוה ביותר. בהצלחה!