באילו מוסדות אקדמיים קיים פטור מפסיכומטרי?

 

רבים לא מעוניינים לגשת למבחן הפסיכומטרי על מנת להתחיל ללמוד לתואר אקדמי, הסיבות לכך מגוונות, החל  מחשש מהבחינה, חוסר זמן ועד לעקרון שאומר שהם לא חושבים שהפסיכומטרי משקף את היכולות שלהם. 

אז באילו מוסדות אקדמיים קיים פטור מהפסיכומטרי? המאמר שלפניכם יעשה לכם סדר. 

למה בכלל קיים המבחן הפסיכומטרי? 

מבחן פסיכומטרי נעשה על מנת לנבא את סיכויי ההצלחה העתידים של הניגשים אליו במסלולים השונים בלימודים האקדמיים וכך למיין אותם. כלומר, הוא בודק את היכולות השונות שלכם בשלושה תחומים: חשיבה מילולית חשיבה כמותית ואנגלית. 

איך אפשר לוותר ולא לגשת למבחן?

התשובה לשאלה תלויה בכם, או יותר נכון בתשובה שלכם לשאלה האם יש לכם מוסד ספציפי שאתם מעוניינים ללמוד בו ולא מעוניינים במוסד אחר? 

הסיבה לכך היא שרוב האוניברסיטאות אכן דורשות ציון פסיכומטרי כתנאי קבלה, אך יחד עם זאת יש מוסדות להשכלה גבוהה שאינם דורשות מהנרשמים לגשת לבחינה הפסיכומטרית.

באילו מוסדות אקדמיים קיים פטור מהמבחן הפסיכומטרי? 

כידוע, האוניברסיטה הפתוחה ושלוחותיה היא המוכרת ביותר כמוסד לימודים שאינו דורש ציון פסיכומטרי כתנאי קבלה, בנוסף לפסיכומטרי, היא גם אינה דורשת תעודת בגרות. בכל הנוגע לאוניברסיטה הפתוחה חשוב להבין שמדובר באוניברסיטה לא רגילה שבה ניתן לפרוס את התואר על פני תקופת הזמן שאתם בוחרים, רוב הלמידה לתואר היא עצמאית ושעות ההנחייה בקורסים השונים היא קטנה יותר משמעותית מאוניברסיטאות רגילות, לכן, תצטרכו משמעת עצמית גבוהה מאוד על מנת לשבת, ללמוד ולהבין את החומר בכוחות עצמכם. 

אם אתם מעוניינים במסגרת לימודית מסודרת יותר שבה מסיימים את התואר שאתם בוחרים בשלוש שנים ויש מספיק שעות הנחייה בכיתה עם ליווי מרצים, תוכלו להירשם למכללות אקדמיות שונות המעניקות גם הן את האפשרות ללמוד לתואר ראשון ללא צורך בציון בחינה פסיכומטרית כחלק מתנאי הקבלה שלהם, בין המכללות האלה תוכלו למצוא מכללות כמו: המרכז האקדמי רופין, המסלול האקדמי המכללה למנהל, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה ירושלים, המכללה האקדמית אחוה, המכללה האקדמית צפת ועוד מכללות רבות. 

ואם כבר פסיכומטרי, אז איך כדאי לעשות זאת? 

אם בכל זאת הגעתם למסקנה שאתם חייבים לגשת למבחן הפסיכומטרי על מנת להתקבל למסלול לימודים במוסד לימודים ספציפי ואתם מעוניינים להקל על עצמכם עד כמה שאפשר, תוכלו לקחת קורס פסיכומטרי, הקורס יכין אתכם בצורה הטובה ביותר לבחינה הפסיכומטרית עם מורים מנוסים שיעזרו לכם להגיע לציון המיוחל שאותו אתם צריכים כתנאי קבלה. 

חשוב לזכור, התואר הראשון הוא פרק חשוב ביותר בחייכם המקצועיים, לכן, עשו את הבחירה של מוסד הלימודים תוך כדי שאתם לוקחים את כל השיקולים בחשבון, כמו נוחות הלמידה, העלות, המעטפת הניתנת לכם וכו’ וחשבו האם זה מתאים לכם מבחינת חיי היום יום שלכם ויכולות הלמידה שלכם.