יש לא מעט שיח על הבחינה הפסיכומטרית ואותו השיחה, כולל בתוכו גם לא מעט מיתוסים. עכשיו, לפני שניכנס לפרטים לגבי המיתוסים, חשוב להדגיש מראש שהרוב המוחלט של המיתוסים הם לא נכונים. לכן, פעם הבאה שתשמעו מיתוס על הבחינה, כמובן, שאל תוותרו על לבחון את אמיתותו אבל קחו בחשבון שמרבית הסיכויים שתגלו שהוא לא נכון.

מיתוס – התשובות הנכונות ממוקמות באותו המקום

אחד מהמיתוסים הנפוצים על מבחן פסיכומטרי נוגעת לעובדה שהתשובות הנכונות ממוקמות באותו הסעיף. ובכן, מדובר במיתוס, מכוון שהתשובות הנכונות נמצאות במקום רנדומלי. אומנם יכול להיות מצב בו התשובה הנכונה נמצאת ברצף של שאלות באותו המיקום. אבל דבר זה הוא תוצר של בחירת מיקום רנדומלית במבחן פסיכומטרי – אשר יכול להיקבע על ידי הטלת קובייה או בכל דרך אחרת. חשוב לציין שכל שאלה אשר נכנסת לבחינה הפסיכומטרית עוברת הליך לא קצר ומורכב, אשר גם עוברת הליך של הגייה. לאחר מכן, השאלה גם עוברת למבחן מדגם, שייעודו לוודא שהשאלה היא לא קשה או קלה מדי, אלא הוגנת ומדויקת.

מיתוס – בבחינה לא מתחשבים בנבחנים

מדובר במיתוס, מכוון שהמטרה היא לאפשר שכל אחד יוכל לעבור מבחן פסיכומטרי וכחלק מכך, נעשים כל המאמצים על מנת לדאוג גם לנבחנים עם צרכים מיוחדים. כך לדוגמא, מי שמתמודד על בעיות גב או בעיות אחרות אשר מקשות עליו לשבת, יכול לקבל מזרן או אלונקה ייעודית על גבי הוא יוכל לשכב.

מיתוס – רוב הערעורים על הבחינה מתקבלים

ובכן, על פי נתונים בכל מועד של בחינה פסיכומטרית נשלחים לא פחות מ-100 ערעורים – מדובר על כמות מצטברת של כ-10,000 פניות בכל שנה. ובכן, מתוך כל הפניות רק כ- 14 אחוז נמצאות כמוצדקות. אז אם אתם תוהים אם שווה להגיש ערעור או לא? ובכן, אם אתם חושבים שנעשה לכם עוול ברור שאתם צריכים להגיש את הערעור. יחד עם זאת, קחו בחשבון, שהערעור יבחן בצורה מעמיקה ומקיפה ורק אם הוא התקבל ויתברר שהוא מוצדק, הנבחן יזכה לגשת לבחינה חוזרת או יקבל מענה אחר – בהתאם לפנייה ולבקשה.

בשורה התחתונה, אם שמים את כל המיתוסים בצד, בכדי להצליח בבחינה הפסיכומטרית, פשוט צריך להתכונן כמו שצריך וכמובן, גם לנסות ולהגיע ברמת ריכוז גבוהה, לקרוא טוב כל שאלה וגם את התשובות האופציונאליות. לאחר שעניתם על השאלות גם מומלץ לעבור על הבחינה ולוודא שאכן עניתם את התשובות הנכונות.