כל מי ששוקל לגשת לבחינה הפסיכומטרית, יכול למצוא את עצמו מתמודד עם לא מעט שאלות. בכל זאת, מדובר בבחינה חשובה והתוצאה שהוא יקבל בבחינה, יכולה להשפיע במידה רבה על סיכויי הקבלה למסלול לימודים ומובן מסוים גם על עתידו המקצועי. כך שאחת השאלות אשר יכולות לעלות היא כמה פעמים בחיים ניתן לגשת למבחן הפסיכומטרי? וניתן להקדים ולומר כבר עכשיו – אין כל הגבלה על מספר הפעמים בהם אדם יכול לגשת לבחינה הפסיכומטרית. למעשה, קיימת אפשרות להיבחן גם במועדים עוקבים ובכל מועד בו היא מתקיימת. 

השינויים של השנים האחרונות

בתחילת 2018 מספר המועדים בהם מתקיימת הבחינה הפסיכומטרית בשנה, ירד מחמישה לארבעה – מועד אביב, מועד קיץ, מועד סתיו ומועד חורף. יחד עם זאת, במקביל לירידה במספר המועדים, התקבלה גם ההחלטה לבטל את האיסור על היבחנות במועדים סמוכים – איסור אשר היה בתוקף עד לאותה העת. כאמור, בממוצע בכל פרק זמן של כשלושה חודשים יש מועד בחינה – כך שמי שמבקש לגשת לבחינה נוספת, במועד העוקב למועד בו הוא ניגש לבחינה הקודמת, יכול לעשות זאת.

לכמה מבחנים כדאי לגשת?

התשובה לשאלה הזאת תלויה במידה רבה בנבחן ובמה שהוא רוצה להשיג. אם המבחן מעוניין להתקבל למסלול לימודים מסוים במוסד אקדמי ספציפי והוא לא רוצה להתגמש או לשנות את ההחלטה המדוברת. יוכל לבחור לעבור לא מעט בחינות פסיכומטריות, עד שיקבל ציון אשר יספיק לו בכדי להתקבל לאותו המסלול. כמובן, בשלב מסוים הוא יוכל גם לקבל את ההחלטה להתגמש ולבחור מסלול לימודים אחר או להתפשר על מסגרת הלימוד אקדמית – ולבחור במסגרת אשר תנאי הקבלה אליהם הינם פחות נוקשים. לכן, אתם אלו אשר אמורים להחליט אם להמשיך ולהיבחן או להחליט לשים לזה סוף ולהסתפק בציון הגבוה ביותר – או לחפש אלטרנטיבות לשיפור תנאי הקבלה כמו שיפור הבגרויות, הרשמה למכינה וכו. כמובן, שאם החלטתם לגשת למועדים נוספים, ההמלצה היא כמובן להתכונן בצורה מעמיקה – מכיוון שאם לא תגיעו מוכנים יותר לבחינה הבאה, הסיכוי שלכם לשפר את הציון בצורה משמעותית, יהיה נמוך. 

לסיכום, אם לא הייתם מודעים לכך, אז כנראה שמדובר בבשורה משמחת בעבורכם, העובדה שאין מגבלה למספר הפעמים בהם תוכלו לגשת למבחן הפסיכומטרי במהלך החיים. הידיעה הזאת, גם מעידה על כך שלכם יש את זכות הבחירה וההחלטה, כמה פעמים לגשת לבחינה, באיזו תדירות לעשות זאת ומתי לעצור.