בחינת הבגרות מלחיצה אך ככל ותערכו אליה בהתאם, כך מפלס הלחץ ירד ותצליחו להתמודד איתה. כדי לאפשר לכם להתכונן לבגרות בצורה האפקטיבית ביותר, הכנו עבורכם מספר טיפים משמעותיים. אין זה משנה מהו המקצוע בו תיבחנו, ככל ותשקיעו במהלך הלימודים, כך ההצלחה תובטח לכם. 

הדרך הנכונה ללמוד לבגרויות 

בגרויות הם מבחנים מלחיצים בכל גיל, אך ככל ואתם מוכנים מראש לקראת הבחינה, כך מפלס הלחץ יורד. הרשו לנו להעניק לכם מספר טיפים לקראת הבחינה ואת האפשרות להיעזר בהם כדי להתכונן נכונה לקראת הבגרות.

  • התארגנות נאותה – הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לארגן את כל החומר לבחינה הקרובה תוך שאתם מכירים את התכנית החדשה ככל וקיימת כזו. שימו לב כי ישנם מקצועות מסוימים בהם חודשה התוכנית ובין היתר התכנית החדשה במתמטיקה שמצריכה התארגנות מראש. אם אין לכם את כל החומר, גשו לתלמידים שחלקו אתכם את הקורס וצלמו מהם סיכומים, רכשו את הספרים שמתאימים לתוכנית החדשה והשיגו דפי תרגול בין אם מחברים ובין אם משנים שעברו אך זכרו לבדוק כי השנים שעברו תואמים את השנה הנוכחית מבחינת חומר הלימוד הנדרש. זכו להשיג את החומר מוקדם ככל האפשר משום שאם תחכו עד הימים האחרונים שלפני הבחינה, סביר שלא יהיה לכם ממי להשאיל כדי לצלם כי כולם לומדים מהחומר.
  • קבוצת לימוד – דרך נוספת ומעולה ללימודים היא לארגן קבוצות לימוד של עוד כמה תלמידים. ככך ותשתפו את הידע שלכם וישתפו איתכם ידע, כך תוכלו להבין את הטעויות שלכם וללמוד כמו גם ללמד אחרים וההצלחה תהיה וודאית יותר. אין ספק כי קבוצת לימוד מאפשרת לכם להתקדם והרבה פעמים מדרבנת אתכם ללימודים כך שגם אם אין לכם חשק לקום וללמוד, הרי שכבר קבעתם עם חברים ואין לכם כל כך ברירה אלא ללמוד.

חלקו את חומר הלימוד לפי נושאים – אחת הטעויות במהלך הלמידה היא לנסות ללמוד הכל בבת אחת. חלקו לעצמכם את החומר לפי נושאים ולמדו נושא אחד אחרי נושא אחר. ככל ותהיו מסודרים ומאורגנים יותר, כך הלמידה תהיה אפקטיבית יותר ותתבלבלו כמו גם תלחצו הרבה פחות.

לסיכום – ככל ותלמדו על פי סדר מסויים, תלמדו יחד עם חברים שנמצאים בדיוק באותו המקום שלכם וככל ותארגנו את כל חומר הלימוד מבעוד מועד, כך ההצלחה שלכם תלך ותגדל. לימודים יכולים להיות מענגים ומגד מייגעים והכל תלויי בכם וביכולות הלימוד שסיגלתם לכם.