כדי לצלוח בהצלחה ואף בהצלחה יתרה את הבחינה הפסיכומטרית צריך בראש ובראשונה ללמוד את החומר הנדרש לקראת הבחינה ומיד לאחר מכן לתרגל ככל האפשר לאורך זמן. תרגול לקראת הבחינה הפסיכומטרית הוא הסוד להצלחה. אין ספק כי תרגול יכול להיות מתיש ולא תמיד אפקטיבי אך כדי שהוא כן יהיה אפקטיבי עבורכם, הכנו רשימת טיפים שתאפשר לכם להכיר את הדרך הטובה ביותר לתרגול הפסיכומטרי.

כך תתרגלו לקראת הבחינה הפסיכומטרית 

ציון פסיכומטרי חשוב מאוד לקראת הלימודים העתידיים שלכם. הציון בשילוב בחינת הבגרות שלכם ולעיתים בתוספת ראיון אישי, הם שיקבעו אם תתקבלו, או לאו לפקולטה ספציפית ועל כן, אם יש לכם חלום שאתם רוצים להגשים, בין אם אתם מבקשים ללמוד רפואה ובין אם אתם מבקשים ללמוד תיאטרון, זה הזמן לנסות ולהשיג את ציון הפסיכומטרי הנדרש. ההצלחה בבחינה הפסיכומטרית תלויה רבות בביצוע תרגול פסיכומטרי לאורך זמן וכדי שתתרגלו נכון, קיבצנו עבורכם מספר טיפים :

תרגול לפי פרקים – כידוע הבחינה בנויה ממספר פרקים ביניהם חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. לכל אחד מהפרקים מספר תתי פרקים כך שחשוב לתרגל כל נושא ותת נושא בזמנו ובנפרד כדי ליצור סדר שימנע בלבול. הנושאים כפי שמופיעים בבחינה הפסיכומטרית ובהתאם לראשי הפרקים הם:

  • חשיבה כמותית – אלגברה, גאומטריה, קושיות והסקת מסקנות
  • חשיבה מילולית – אנלוגיות, השלמת משפטים, שאלות הגיון, הבנת הנקרא
  • אנגלית- פתרונות משפטים – לימוד נכון יאפשר לכם לפתור גם בלי להבין את המשפט כולו

ככל ותלמדו פרק אחר פרק ותתרגלו בהתאם, כך ההצלחה תמתין לכם מעבר לפינה. את התרגול אתם יכולים לבצע באמצעות הספרים הטובים והמוכרים ומאידך אתם יכולים לתרגל מבחנים משנים קודמות דרך הרשת האינטרנטית ולעיתים אף לבחון את הציון שהייתם יכולים לקבל אם היה זה מבחן בזמן אמת. 

תרגול בקורס – היה ואתם רשומים לקורס הרי שהתרגול הטוב ביותר הוא התרגול אותו מבצעים בכיתה במהלך הקורס – שיעורים מיוחדים אלו בהחלט מכינים אתכם לקראת הבחינה המיוחלת בצורה האולטימטיבית. 

סימולציות כחלק בלתי נפרד מהתרגול 

תרגול נוסף וחשוב לא פחות הוא ביצוע סימולציות במהלך הדרך. הסימולציות ידמו לכם את הבחינה כפי שהיא במציאות כך שתוכלו להתמודד לא רק עם חומר הלימוד אלא גם עם הזמנים המדודים במהלך הבחינה. שימו לב כי ככל שתתרגלו ותבצעו יותר סימולציות, כך יוקל לכם יותר במהלך הבחינה ובעיקר עם הלחץ שעתיד להציף אתכם. זכרו, ההצלחה תלויה בהשקעה.