5 טיפים לשיפור אוצר מילים באנגלית

מי מאיתנו לא חווה תסכול מסוג “אני פשוט לא מצליח לבטא את עצמי כמו שהייתי רוצה”. אוצר מילים הוא אחד הכלים היעילים ביותר שעומד לרשותנו בניהול שיחה באנגלית.  בין אם בארץ או בחו”ל, אוצר מילים רחב באנגלית משפר את תם חושת הביטחון העצמי ומבטיח שתמיד תהיה לנו את המילה הנכונה בשלוף. עם אוצר מילים כזה נוכל לצפות בסרטים בלי תרגום, לקרוא ולכתוב בלי להיות צמודים לגוגל טראנסלייט כמו למכונת הנשמה, ואפילו לדבר בפני קהל בלי לגמגם.

איך עושים את זה? אספנו  עבורכם 5 טיפים יעילים במיוחד לשיפור והרחבת אוצר המילים:

1. השתמשו במקורות שונים

יכול להיות שהתמחות בגיימינג תעניק לכם שליטה בז’נר של הפלייסטיישן ושצפייה בכל העונות של “משחקי הכס” אולי תעזור לכם לבטא שמות תואר של נסיכים מההיסטוריה, אבל בת’כלס זה לא מה שיעזור לכם באוניברסיטה.

אז מה עושים? מגוונים את מקורות הקריאה ונחשפים לכמה שיותר בלוגים, ספרים, מתכונים ותכנים מעולמות שונים ובאנגלית בלבד. אוצר מילים עשיר יאפשר לכם לשלוט בשפה ולהשאיר רושם ראשוני טוב.

2. תמצאו קורס שמתרכז בדיבור

יש הבדל מהותי בין קורס אנגלית מדוברת שמשפר את אוצר המילים שלכם לבין קורס שמתמקד בדקדוק. נכון שלכל קורס יתרונות משלו וכבודם של חוקי הדקדוק במקומם מונח, אבל אין תחליף לקורס שמתרכז בדיבור אם רוצים להרחיב את אוצר המילים בתוך זמן קצר. בסופו של דבר, אוצר מילים באנגלית מחייב תרגול יומיומי ובשביל זה המציאו קורסים שמיועדים לתרגל את הדיבור.

3. חברו קישור או תמונה לכל מילה

אסוציאציה היא דרך טובה להרחיב את אוצר המילים כמעט בלי להתאמץ. בשביל זה תצטרכו לחבר לכל מילה תמונה או קישור ייחודי לפי מה שעושה לכם את זה. אגב, לא חייב להיות קשר אמיתי בין הצורה שהגדרתם למילה שאתם רוצים לזכור. הכי חשוב שתמצאו משהו שעובד לכם ותתמידו לאורך זמן.

4. צרו לעצמכם מילון אישי

פתחו לכם פתק בסמארטפון או מחברת קטנה ועט וצרו לעצמכם מילון אישי. בכל פעם שתתקלו במילה שאתם לא מכירים רשמו את המילה במילון עם הפירוש שלה. עם הזמן יצטבר לכם בכיס מילון סובייקטיבי שבו תוכלו להציץ בכל פעם שתצטרכו וכדי להרחיב ולשפר את אוצר המילים שלכם. אם תעשו את זה כמו שצריך, יגיע היום בו לא תצטרכו יותר את המילון וכל המילים שהיו בעבר לא מוכרות, יהיו חלק מאוצר המילים היום-יומי שלכם.

5. הפכו את הלימודים לחוויה

החיים שלנו מורכבים מחוויות משמעותיות, ואלו הרגעים שאנחנו זוכרים בצורה הטובה ביותר. תהפכו את הלמידה לחווייתית יותר ובכך לזכירה הרבה יותר. בעזרת לימוד עם אפליקציות, משחקים וחברים תהפכו את שיפור אוצר המילים ממטלה לחוויה. כל התעסקות שהיא באנגלית בצורה מהנה, היא דרך מעולה להרחיב את אוצר המילים.

אוצר מילים באנגלית