איך להעשיר את אוצר המילים באנגלית

 

הגדלת אוצר המילים באנגלית היא האתגר הגדול ביותר העומד בפני מי שמעוניין להגיע לרמת שליטה באנגלית הדומה לזו של דובר אנגלית שפת אם. הדקדוק האנגלי נחשב לפשוט במיוחד. התחביר איננו מסובך. אפילו עם האיות אפשר להתמודד אחרי שמבינים מספר עקרונות ומשננים את רשימת יוצאי הדופן. אבל אוצר מילים סביר באנגלית? זו כבר התמודדות אחרת לחלוטין.

רק כדי להבין את גודל האתגר: פרויקט מחקר ברזילאי-אמריקאי שבוחן גולשים באינטרנט על אוצר המילים שלהם באנגלית, הגיע למסקנה כי דובר אנגלית שפת אם בעל תואר ראשון מכיר כ-27,000 מילים בשפה האנגלית. לעומת זאת, אלה שלומדים אנגלית כשפה שנייה מגיעים במאמץ רב לאוצר מילים של 10,000 מילים. כדי לצבור עוד מילים הם צריכים בדרך כלל להתגורר במדינה דוברת אנגלית או להקדיש זמן רב לחשיפה למדיה אנגלית (ספרים, סדרות, סרטים, וכן הלאה).

להרים ידיים? מה פתאום. קודם כל, גם אם תגיעו לאוצר מילים של 10,000 מילים באנגלית עדיין תדעו יותר אנגלית מהרוב המוחץ של ישראלים, מה שללא לספק ייתן לכם יתרון גדול. עם אוצר מילים באנגלית של 10,000 מילים, לא יהיה לאף אחד ספק שיש לכם אנגלית מדוברת ברמה נאותה. אבל בין אם טרם הגעתם ליעד הזה ובין אם אתם שואפים לכבוש את היעד הבא, יש בהחלט כמה דרכים בדוקות להעשרת אוצר המילים באנגלית.

מה הם שרים, בעצם?

סביר להניח שאתם מאזינים להרבה מאד מוזיקה באנגלית. אבל האם טרחתם לברר מהן המילים שמתנגנות להן ברקע? נכון, דקדוק או תחביר לא מומלץ ללמוד משירים, אבל אוצר המילים שלכם באנגלית בהחלט יכול לגדול אם תקפידו לחפש את מילות השירים שאתם אוהבים ולנסות לאתר מילים חדשות. למעשה, אין כמעט שיר שלא תוכלו למצוא את המילים שלו באתרים כמו Metro Lyrics  או A-Z Lyrics.

אל תחכו לתרגום

מוזיקה באנגלית אמנם זמינה בקלות, אבל רוב להקות הרוק משתמשות באוצר מילים של לא יותר מ-2000 מילים, כך שבשלב מסוים תגלו ששירים כבר לא מחדשים לכם הרבה. איך תשפרו בכל זאת אוצר מילים? התחילו לקרוא ספרים באנגלית. יש סיכוי טוב שהסופרים האהובים עליכם כתבו את ספריהם באנגלית. בין אם מדובר בג’ון גרישם או בטרי פראצ’ט, בריק ריורדן או בהרלן קובן, התחילו לחפש את ספריהם בשפת המקור. ספר חדש יוצא? אל תחכו לתרגום. נסו להתמודד עם הספר באנגלית. סופרים משתמשים באוצר מילים עשיר וקריאת ספרים היא מפתח קריטי להעשרת האנגלית שלכם.

Dear diary…

כדי שהמילים החדשות אליהן נחשפתם יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מאוצר המילים שלכם באנגלית, אתם צריכים להשתמש בהן. דרך אחת היא לנהל יומן באנגלית, בו תכתבו הגיגים, תזכורות, או סיכומי אירועים. אפשר, כמובן, גם לנהל בלוג באנגלית על בסיס אותו עיקרון. מי יודע, אולי אפילו יהיו לכם כמה קוראים. אם הרעיון הזה נראה לכם מיושן באופן חסר תקנה – פתחו חשבון פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם באנגלית, הקפידו לפרסם פוסטים (או ציוצים) באופן קבוע, ונסו לצבור מאגר חברים/עוקבים דוברי אנגלית בלבד, מה שיכריח אתכם לתקשר איתם באנגלית.