איך לשפר את האנגלית

 

אולי זה היה הפרצוף הזועף של הבוס שגילה שאתם לא מסוגלים להבין מה אומר היבואן מחו”ל בטלפון, אולי זו היתה עוד משרה שלא התקבלתם אליה בגלל האנגלית שלכם, או אולי – בואו נהיה אופטימיים – פשוט קמתם בבוקר והרגשתם שהגיע הזמן ללמוד אנגלית ברצינות, הגיע הזמן להפסיק לפחד מאותיות ה-ABC ולהתחיל להתיידד איתן. מה שלא יהיו הנסיבות, החלטתם לשפר את האנגלית שלכם. כל מה שנותר לכם להחליט, לפיכך, הוא מהי תכנית הפעולה שתאפשר לכם להשיג את המטרה הזו.

אז איך מתחילים לשפר אנגלית, בעצם?

הציפו את עצמכם באנגלית

בהנחה שאין באפשרותכם פשוט לעשות רילוקיישן למדינה דוברת אנגלית, כדאי שתמצאו כמה שיותר דרכים לשלב אנגלית בחיי היומיום שלכם. צפו אך ורק בתכניות טלוויזיה וסרטים באנגלית (בלי כתוביות!) האזינו לפודקאסטים באנגלית בנושאים החביבים עליכם. הקשיבו לספרי אודיאו באנגלית. רוצים לבדוק חדשות? לכו רק לאתרי חדשות באנגלית. אם יש לכם אפליקציות של אתרי חדשות על הטלפון – שקלו להסיר אותן ולהתקין במקומן אפליקציות של אתרי חדשות באנגלית. מתחשק לכם לקשקש ברשתות החברתיות? פתחו חשבון באנגלית בלבד ותקשרו עם דוברי אנגלית, באנגלית. מכינים רשימת מכולת? עשו כמיטב יכולתכם לכתוב אותה באנגלית. בשורה התחתונה: אל תעשו שום דבר בעברית אם אפשר (גם אם קשה יותר) לעשות אותו באנגלית.

קבעו לעצמכם יעדים ברורים

בתחום הדיאטות, חוקרים גילו כבר מזמן שהאנשים שמצליחים לרדת במשקל הם בדרך כלל אלה ששוקלים את עצמם מידי שבוע. השקילה השבועות מאפשרת להם לראות בבירור את ההתקדמות שלהם. זה לא בהכרח שונה כשמדובר בהחלטה שלכם ללמוד אנגלית. מצאו מדד ברור להתקדמות שלכם. למשל, רישום כל המילים החדשות בפנקס ושינונן, כך שלאחר כמה שבועות תוכלו לעבור על הפנקס ולגלות כמה מילים שלא הכרתם בכלל הן עכשיו חלק מאוצר המילים שלכם באנגלית. למשל, הצבת יעד של קריאת מגזין או ספר באנגלית מידי שבוע מכריכה לכריכה. עמידה ביעדים הללו תעניק לכם מוטיבציה להמשיך להשקיע ולהתקדם הלאה.

תרגלו אנגלית מדוברת

בסופו של דבר, לא משנה אם מי ששלח אתכם ללמוד אנגלית הוא הבוס העצבני או הבחירה החופשית שלכם, קרוב לוודאי שהידע האמיתי אותו תצטרכו להוכיח בשטח הוא אנגלית מדוברת. כדי לוודא שאתם מסוגלים לתקשר באנגלית בשטף ובביטחון, מומלץ על מציאת מסגרת לימודית שתשים דגש על שיח באנגלית עם דוברי אנגלית. ביואל גבע תחשפו בדיוק לשיטת לימוד כזו. תכנית הלימודים לא תסתמך רק על תרגול אנגלית מדוברת בשיח בין התלמידים בקבוצה (על אף שלשיח הזה יש, כמובן, תועלת משלו), אלא תאפשר לכם לנהל מספר שיחות טלפון שבועיות באנגלית עם מנטורים דוברי אנגלית ועם דוברי אנגלית מחו”ל שכלל אינם יודעים עברית. ככל שתשוחחו יותר באנגלית, כך תגלו שאתם מרגישים נוח יותר להשתמש בשפה, שאוצר המילים שלכם התרחב משמעותית, ושאתם שוגים הרבה פחות.