התקדמות בקריירה באמצעות אנגלית עסקית

 

אף אחד לא רוצה להישאר לנצח באותה משרת ג’וניור משעממת. אנחנו יוצאים לשוק עבודה מתוך ציפייה שמשרות התחלתיות לא יהיו מעניינות או משתלמות במיוחד, אבל עם הזמן נרכוש ניסיון וכישורים שיהוו מקפצה לקידום, בחברה בה התחלנו לעבוד או בחברות אחרות. אולם קידום איננו תוצאה מובטחת מראש של וותק: אחרי הכל, לא חסרים עובדים שדורכים במקום כבר כמה עשורים, ואין צפי שמצבם ישתנה אי פעם. כל אחד, כמובן, יוצא לשוק העבודה מתוך החלטה נחושה שלו זה לא יקרה, אבל יש דברים שצריך לעשות כדי להינצל מגורל כזה.

כדי להתקדם בקריירה, עובדים נדרשים להדגיש את הערך המוסף אותו הם מביאים. ואין הרבה דרכים בטוחות יותר להפגין ערך מוסף לכל מעסיק באשר הוא מאשר לשפר את האנגלית שלכם. אנגלית עסקית מבוקשת היום כמעט בכל תחום עבודה ובכל מקצוע – בכל מקום בעולם. הזמן שתקדישו כדי ללמוד אנגלית, לפיכך, הוא השקעה אמיתית בעתיד שלכם.

כולנו כבר יודעים לדקלם מתוך שינה את הקלישאה שהעולם הוא כפר גלובלי. אבל הקלישאה הזו ללא ספק מתארת מציאות נכונה. כשמדובר בעולם העסקי, חברות מתנהלות באופן יומיומי מול כל העולם. קונות מסין, מוכרות לארה”ב, בודקות תחליפים בתאילנד, מתאמות נסיעת עסקים לצרפת. כל הפעילויות הללו מתנהלות בשפה האנגלית בלבד.

לא משנה במה אתם עובדים ומהו מסלול הקריירה עליו אתם חולמים, ללמוד אנגלית תמיד ייתן לכם יתרון מוקדם. מזכירה מתחילה לא יכולה לצפות להתקדם למשרת מנהלת משרד (או עוזרת מנכ”ל) אם היא לא מפגינה רמת אנגלית עסקית שתאפשר לה לערוך תיאומים מורכבים של נסיעות עסקים לחו”ל, ולנהל תכתובת מול עשרות או מאות גורמים בינלאומיים שונים. מתכנת, מוכשר ככל שיהיה, לא יועסק על ידי חברות בינלאומיות אם איננו שולט באנגלית. למעשה, הוא יתקשה להתקדם אפילו בחברה ישראלית מובהקת. חולמים להיות מורים בבית ספר יסודי? את התואר הראשון אולי תצלחו גם עם אנגלית צולעת, אבל אם תרצו לשפר את תנאי השכר שלכם ולהתקדם מקצועית תצטרכו לשפר אנגלית כדי שתוכלו לרכוש גם תארים מתקדמים. רוצים בכלל לעבוד בעולם העמותות ולהתמחות בענייני מגזר שלישי? הפתעה: גם אם העמותה שלכם פועלת בישראל בלבד, אם תרצו להגיע בה לעמדה של השפעה תצטרכו לדעת אנגלית. אחרי הכל, התורמים המשמעותיים חיים בדרך כלל מעבר לים.

האם זה אומר שכל המשרות הטובות וסיכויי ההתקדמות, לפיכך, חסומים בפני כל מי שבקושי עבר בגרות שלוש יחידות באנגלית? בהחלט לא. שיטות הלימוד אליהם נחשפתם בבית הספר אינן בהכרח השיטות הטובות ביותר. המורים שעמלו כדי להקנות לכם את השפה באנגלית לא היו בהכרח המורים האידיאליים עבורכם. לשפר אנגלית אפשר בכל גיל. כל מה שנדרש הוא החלטה נחושה, דבקות במטרה, וכמובן – מציאת דרך הלמידה שתביא לתוצאות הטובות ביותר.